april är cancermånaden.

som ni kanske märker så är jag inte på ett så bra blogg-humör. och jag har inte vart det den sista tiden heller. (jag har i alla fall märkt att jag inte är på ett bra humör för det, mina läsare har minskat drastiskt och kommentarerna likaså!)

men. det är lite underligt just nu. mitt humör åker bergochdalbana och likaså mitt sinnelag. i ena sekunden vill jag bara springa en mil och i nästa orkar jag inte ens prata med mina bästa och mest förstående vänner. och dessutom är jag lite olyckligt kär och det gör ont i mitt hjärta.

april är förövrigt alltid en jobbig tid för mig. det är då mitt cancerbarnshjärta gör som ondast. det var ju nämligen i april som jag fick beskedet om att jag var dödligt sjuk. det är jobbigt att tänka på ska ni veta, även om jag inte vill visa det varje dag, varje minut. i år har jag inte heller nämnt det för någon. för jag orkar inte med medlidande. det är nog som det är.

och just det. jag har fruktansvärt mycket i skolan också. lite för mycket faktiskt. och just nu vet jag inte om jag kommer att klara det. tyvärr. åh. och samtidigt som jag bara vill att skolan ska ta slut så är jag så innerligt rädd för att den ska göra det, för jag vill inte förlora mina vänner. jag vill verkligen inte det. men jag vet att jag kommer göra det. åh.

nej. det är mycket nu. och ja, det går ut över mitt bloggande också.
| |
Upp