dagisbarnet i mig mår bra just nu.

Vaknade tidigt, alldeles för tidigt för min smak, hemma hos cajsa. åkte hem och sminkade över svullnaden och märkena jag har runt ögonen. (anledning: jag simtränade igår, simmade in i väggen och simglasögonen gjorde märken). sen åkte jag raskt till dagis. Hanna skrev ett så fint inlägg om dagis, det var så passande. det är nästan så jag känner. inte exakt, vi är ju inte samma människa. men ååååh, dagis ju! det luktar så gott på dagis, jag älskar alla färgerna, jag älskar att barnen frågar om allt, allt och allt. gärna fem gånger, det är ju så jag själv gör.

 

vi kan ta ett exempel, imorse när jag och cajsa skulle gå till bussen sa hon att vi nog skulle gå klockan 8. alltså 20 minuter innan bussen gick, eftersom att jag säkert skulle hitta någonting roligt på vägen. jag skrattade åt henne då. men insåg sedan när vi var ute och gick att det var is på vattenpölarna! så spännande, och jag var ju liksom tvungen att hoppa lite på dom. och jag förstod att vi faktiskt behövde gå klockan 8.

 

jag tror att jag kan identifiera mig med ett dagisbarn. blandningen att leka och vara på äventyr, fundera och fråga. jag kommer älska den dagen jag får ett vikariejobb på dagis.

det som snurrar | |
Upp