självinsikten kommer krypande och jag vill inte inse att jag är stor och det är dags att erövra världen. nu. nu. nu. inte sen. okej. nu. ja.

Såhär skrev jag för nått år sedan;

ja vill dansa hela nätter. sitta på en balkong i paris och dricka rödvin ur ett fint glas. jag vill så himla mycket och jag har så mycket visioner i mitt liv. drömmar. Jag vill bo i england i en lägenhet som är smutsig och där ska det bara finnas svartvita bilder på väggarna. dessutom ska alla tavlor hänga lite snett. jag ska bo i italien och i grekland. i vita hus med nästan inga möbler. blåa fönsterluckor och inga gardiner i fönstrena. jag ska sitta under ett olivträd och äta fetaost och oliver. fast jag tycker varken om oliver eller fetaost. jag vill lära mig surfa på bali. jag ska bo i en liten etta med alla jag känner. bara äta nudlar och tjäna pengar. jag ska resa jorden runt. bo i uppsala och gå på universitetet där. jag vill klättra upp i ett högt träd och dricka sockerdricka. lite sådär som i madicken. jag ska tågluffa. tillbringa en vinter i canada och vara skidlärare. jag vill åka tillbaka till min ö utan turister i thailand. och jag ska ta med alla som jag litar på och vågar visa min ö för.

jag har alltid velat vara den där tjejen som folk vet vem det är. jag har alltid behlvt uppmärksamhet och bekräftelse. ja ett stort bekräftelsebehov har jag. jag önskar att jag vore en sån där liten söt flicka med gulliga klänningar som säger kloka saker, en av alla dom som folk lätt faller för och har förtroende för. samtidigt som jag vill vara den där lilla söta flickan vill jag vara pojkflickan. hon med fart heladagarna, bagyjeans och nya äventyr hela tiden. tjejen som aldrig sitter still och som bara lyser energi. jag vill vara båda.
det som snurrar | |
Upp