bort med julen

jag råkar ju vara en riktig sucker för jul. alltså. verkligen. allt ska va som det alltid har varit.
jag kan bli lite jobbig. eller ganska jobbitg. men är det inte som det ska med julen så blir jag sur. fråga min mamma. hon har nog kanske tröttnat lite? (jag älskar dig mamma!)

jag tänker att jag har jul-asperger.

Enligt wikipedia är asperger:
  • Begränsad förmåga att förstå hur andra tänker - Jag kommer aldrig förstå de som inte gillar jul.
  • Begränsad förmåga till ömsesidig dialog - behövs ingen dialog om julen. den ska va som alltid.
  • Behov av rutiner. Kan gälla mat och tider. - ja. gröt innan kalle. tomte efter. julmat. paket.
  • Problem med tidsuppfattning. - när tar man bort pyntet?
PS: när min syster sa att vi skulle fira jul hemma hos henne nästa år blev jag sur. tyder inte det på "behov av rutiner"?
det som snurrar | |
Upp