27!

Mattias fyllde 27 och även om han inte gillar att fira så måste en ju göra det. Dagen gick i matens tecken, så att säga. 
 
Blogg 1
Först och främst är det ju viktigt med en ordentlig födelsedagsfrukost. Årets bestod av: Macka med massa goda pålägg, blåbär, vindruvor, ölkorv, rotfruktschips, sockerdricka och bubbies. Bubbiesarna (?!) var i smakerna blåbär och passionsfrukt, som ni kan se på bild nummer två. Hur gott är inte det förövrigt? 
 
Blogg 2
 Mattias bjöd på födelsedagsfika efter att han hade åkt till universitetet ett tag. Jag gillar ju att ha alla jag känner över när jag fyller år - älskar att stå i centrum - medan Mattias bara vill fika vi två. Så, då får jag helt enkelt anpassa mig efter det. 
 
Blogg 3
 Dricka på glasflaska! Och på kvällen begav vi oss mot restaurangen Taverna Averna på tredje långgatan här i Göteborg. 
 
Blogg 4
Det var så himla mysigt med en italiensk bistro. Kändes lyxigt. Dessutom var det tavlor på hela väggarna, av konstnärer som ännu inte är välkända. Gillade det. Högt i tak också, och dessutom fina fönster och megagod mat.
  
Blogg 5
 Började med caprese med burrata (SÅ GOTT, det är alltså osten), megagoda tomater och basilika. Varmrätten var kalvrygg. De där vita sakerna bredvid är den mest gudomliga karl johan svamp-purén jag ätit. Till detta rödvinssky och syltade lökar. Dör och hamnar i mathimlen. 
 
Blogg 6
Världens finaste middagssällskap. Och sen efterrätten! Chokladmoussen som var drömmen, len choklad med balsamico och kanderade nötter och sen glass med smak av brynt smör. Alltså ni hör ju?! 
 
kalasigt, mat & recept | averna, bubbie, bubbies, födelsedag, italienskt, middag, taverna, tavernaaverna, tredjelång | |
#1 - - Sandra Lundin:

Ser ut som en himla fin dag men jag måste säga att frukosten gjorde mig otroligt avis :P

Upp