Vegetariska februari

     
 
I dag är det tydligen den vegetariska dagen, enligt den illförlitliga sidan temadagar.se - så vad passar då bätre än att bestämma sig för att äta vegetariskt hela februari? Ingenting. 
 
Här är matlistan över kommande vegetariska vecka: 
 
Måndag: Panerad zuccini
Tisdag: Libanesisk linssoppa
Onsdag: Chiliplättar till lunch & Piroger till middag
Torsdag: Chili sin carne
Fredag: Nötpasta med morot
Lördag: Zuccinibiffar med quinoasallad & tzatsiki
Söndag: Black bean chili
 
ALLTSÅ; detta ska bli så gott. Och jag ser en miljon fördelar i att äta vegetariskt en hel månad. Jag identifierar mig liksom som en person "som äter vegetariskt nästan alla dagar, men kött ibland". Jag vet inte om det egentligen är helt sant, jag äter mycket kött. Billigt kött. Det är orimligt, vi måste bli bättre på att ett naturligt sätt laga vegetariskt. Detta kommer bli bra. 
 
 
mat & recept | februari, matsedel, vegetariskt, vego | |
Upp