vad jag vill

när jag egentligen har saker att göra - viktigare saker såsom att ringa samtal, betala räkningar, blöh ni vet - så gör jag upp en "att-göra-lista". i dag ser den ut som så här:

- åka på loppis; det är två stycken att hinna med idag. tar tid!
- rensa mina facebookvänner. jag tänker inte längre vara vän med folk jag knappt känner. mentalt ansträngande.
- sortera bilder på min dator; det gör ont i mitt hjärta att inte ha koll.
- kolla igenom mina spotifylistor; jag menar det är sommar och det tillhör allmänbildningen att ha lite koll.

så. ni ser. nu har jag en lista på saker som kommer att vara mentalt, fysiskt, tidskrävande, förvirrande, allmänbildande. vem kan nu kräva att jag ska göra allt det där andra? inte skulle jag ha hjärta att göra det på någon annan i alla fall.
det som snurrar | |
Upp