Trattisar

_DSC0459
 
_DSC0463
 
Bästa sättet att överleva hösten som student. Gratis mat som bara kostar en mysig stund i skogen med min fina mamma och pappa. Det är inte illa det. I år fanns det så otroligt mycket svamp att till och med jag (som annars är dålig på att se svamp och dessutom har dåligt tålamod) hittade en hel massa svamp. Pappa tyckte dock det var tråkigt, han gillar inte "att bara skörda" utan vill leta lite istället.
 
Hos min mamma och pappa är skogen utanför dörren. När det är dags för middag är det bara gå ut och plocka lite svamp. Hur lyxigt är det inte? Att bara plocka det man behöver just nu, för nästa gång är det bara att gå ut och plocka igen. 
 
Fick med mig en hel massa svamp hem. Studentplånboken och min mage tackar! 
mat & recept | |
#1 - - Sandra Lundin:

Åh, trattisar! Älskar att få plocka det naturen har att erbjuda. Helt rätt att ta tillvara på det!

Men du, vad är du för en fantastiskt fin människa? TACK! Blir så otroligt lycklig för din fina kommentar.

Upp