Julaftonsfrukosten 2014

Åh, för mig är julen verkligen årets viktigaste högtid. Det var med en klump i magen som jag insåg att min älskade syster och hennes familj (alltså: inklusive min älskade systerdotter) inte skulle fira med oss. Visserligen förståligt, men mitt egoistiska traditions-jul-firande-sinne blev givetvis ledset. 
 
Jultraditionerna i min familj är viktiga. Dagen innan julafton klär jag och min syster granen (kommer i ett annat inlägg!), den 23:e på kvällen provsmakar vi skinkan och snapsen tillsammans med Ahlgens, julaftons morgon är långfrukost och knasterved i brasan, sen kommer själva julafton, den 25:e är det dags för frukost med familjen ring + sällskapsspel i pyjamas hela dagen. Puh! Ni hör ju?! 
 
Hur som; vi börjar med att kolla in julaftonsfrukosten.
 
  
 
_DSC0864
Uppdukad frukost med allt vad det innebär: minst 3 sorters senap i alla fall.  
 
_DSC0892
 Min älskade mamma och systerdotter  
 
_DSC0841
Alla ska ha julfrukost, såklart. 
 
_DSC0843 
_DSC0853 _DSC0847 
_DSC0858
Och sist men inte minst; en bildkavalkad på Lovelin som fick ett megastort paket. Hur söt är hon inte när hon åker på boben som fanns i paketet? 
 
kalasigt | |
Upp