måste vs vill

hej.
just nu snurrar mitt huvud ganska rejält. jag har vart hemma i 4 dagar. fyra dagar. 56 timmar. det jag borde ha ägnat dessa 56 timmar åt är att sova. men, icke. jag har varken sovit eller lyssnat på mig själv när jag egentligen är sjuk. nej, är man bara hemma i 4 dagar har man inte tid med det. då ska varenda minut utnytjas, varenda sekund ska fyllas med saker som jag måste göra. fast, som alltid har det mer blivit så att jag har ägnat dagarna åt att göra saker som jag vill göra. och nu sista kvällen sitter jag här, som alltid med en alldeles för lång att göra lista, som måste vara klar innan klockan 9 imorgon bitti. listan inkluderar att packa, packa de saker som jag ska ha med mig när jag gör en liten mini-flytta-hemifrån. spännande, eller hur. om fyra veckor märker jag väl att jag har glömt någonting viktigt; bindor, pincett eller nagallack. vi får väl se.
det som snurrar | |
Upp