känslorna svallar över

jag är instabil. jag är det just nu. skrattar. gråter. vill leva. hatar livet. är effektiv. har ingen ork.
ni förstår va?

jag är, har alltid vart & kommer alltid att vara en tjej som lever som bäst när jag har mycket att göra. helst ska jag inte få plats att skriva mer saker i min kalender. då är jag nöjd. jag är lugn och harmonisk. och det är egentligen när min kalender är tom som jag mår dåligt. blir rastlös och odräglig.

sen ops! så händer det. det blir för mycket. jag klarar inte mer.
det här är en sak jag har kvar från när jag var sjuk. jag kunde inte göra någonting då, och nu vill jag göra allt. och jag vill att alla ska vara glada och inte känna att jag är jobbig eller irriterade. jag vill för mycket, och tillsist säger hela kroppen ifrån.

jag gråter nästan aldrig annars. idag i skolan gjorde jag det. helt plötsligt, mitt i korridoren brast allt.
men. jag kan ju inte ta det lugnt just nu. även om jag har ont överallt och bara vill sova, nej jag kan inte.
men imorgon. imorgon åker jag till London. äntligen. då erövrar jag världen igen.
| |
Upp