Redo att leda

Jag är så himla lycklig att jag har möjligheten att utvecklas som människa. Att jag har möjligheten att vara med i projekt, engagera mig och faktiskt bidra till att världen blir en lite trevligare plats att leva på - för alla och inte bara för oss i västvärlden. Jag har scouterna att tacka för så sjuk mycket i livet. För fina tankar, engagemang och för världsförbättrande projekt.

Just nu är jag med i ett projekt som heter Amahori Amani - för freden vidare. Det är ett projekt som bygger på att små grupper förbättrar sitt liv på en lokal nivå, och genom att många små grupper gör detta så förbättras hela världen således. Detta startade i stora sjöområdet i Afrika och nu är även Sverige med på tåget.

Sen finns det ett underprojekt som heter Redo Att Leda. Där är jag med. Projektet är indelat i två undergrupper. en som fokuserar på Kvinnligt ledarskap och en som fokuserar på FN:s barnkonvension. Jag är med kvinnligt ledarskap. Tanken är att vi ska läsa in oss och tänka på kvinnligt ledarskap och hur jämställdhet fungerar i praktiken och så vidare. Sedan ska vi i april - det är så himla snart - åka till Burundi och träffa en grupp kvinnor som har funderat på samma frågor och sedan sker ett utbyte av tankar, funderingar, erfarenheter och kunnskap.
engagemang | |
Upp