sjökaptenen

_DSC0468
 
På mitt kylskåp. Ett vykort från hans jordenruntresa. En nedräkningskalender tills han kommer hem. I skrivande stund är ju nästan rad 4 också tom. Bara två kvar. Sen är han hemma.
 
Dock finns det en lyx denna gång: han åker inte jorden runt. Nej, han åker mellan Finland och Sverige. För honom är det tråkigt, men för mig är det lyx; då kan han ju komma hem ibland och ge mig en kram. Och med ibland menar jag: 3 gånger på 10 veckor. Och med 3 gånger menar jag: 3 timmar per gång ungefär. Man får vara glad för det lilla. 
 
Så här kommer resten av vårt liv se ut. Vara uppbygt på 10veckorscykler. 10 veckor hemma, 10 veckor borta, 10 veckor hemma, 10 veckor borta... Och lyxen med att han kan komma hem och ge mig en kram kommer så klart inte finnas, känner jag honom rätt så kommer han inte vara nöjd med att kajka mellan Finland och Sverige. Och inte jag heller såklart, jag vill ju att han ska va lycklig, och då räcker inte det. 
kärlek & pirr | |
Upp