Ensamhets-dagar

När det blir helg blir saknaden så himla mycket större. 10 veckor av vardagar skulle vara lättare att uthärda än 10 veckor där helger ingår. Helgerna kan bli så ensama. Hur som, idag har jag övat. Övat på att vara själv. Intalar mig att det är nyttigt. 
DSC_0125
Innan Mattias åkte fick jag en megafin termos. & vet ni vad det bästa är? Att i dag när jag insåg att gårdagens termos fortfarande låg kvar i väskan, då visade det sig att det fortfarande var varmt? Hur bra? Speciellt för en sån som jag som alltid glömmer kaffet. Så, kaffe + fil + rabarber blev dagens start.  
_DSC0154
Dagens ensam-outfit: mega-gamla mjukisar, pappas gamla levi's + strumpor med vimplar på sig. 
_DSC0179 _DSC0144
Så här ser en person ut som är ensam en hel dag. Bytte inte ens kläder när jag gick och handlade ingredienser för dagens saft-projekt. Men vad gör det? & bilden till höger är dagens utsikt. 
vardag | |
Upp