2015.02.19 - en lista

Snodde denna lista av Sandra (atilio!) som i sin tur hittat den hos Elsa (Här!) 
 
Hur ser din skrivbordsbakgrund ut?
 Såhär ser min bakgrund ut. Det är en bild som julia har gjort är bland det finaste jag sett. I övrigt finns det ingenting på skrivbordet. Blir stressad om det är stökigt på min dator. Kaos i livet, ordning på datorn. 
 
En bild du tar med photobooth nu tack!
Hejhej från en som gått i pyjamas hela dagen & haft migrän hela natten. Så här ser en ut då - tovigt hår och rödsprängda ögon. Fåglar som flyger runt tillhör outfitten. 
 
Tre saker du ska göra idag:
1: Skriva en hemtenta
2: Träffa Elin
3: Spela rullstolshandboll (!!!) 
 
Det tråkigaste som hänt i år?
Det har väl inte hunnit hända nått tråkigt direkt. Jag har haft en del "ångest" (ska inte överanvända det ordet och applicera det på tillfällen som egentligen inte är så ångestladdade) över att jag inte vet om jag har valt rätt utbildning och riktning i livet. Får ofta lite panik när jag hör vad andra gör och liknande. Är just nu inne på att jag vill jobba på radio. Fråga mig om en vecka så kanske jag tycker att jag borde bli läkare. Oklart.
 
Det bästa som hänt i år?
 Att jag fick vara så länge hos min familj och mattias familj över jul/nyår. Vet att detta var slutet på förra året, men det får endå räknas. Även att min systerdotter existerar är det bästa som hänt.
 
Tre senaste sms:
 "Du kommer bli knas" (från elin)
"Jag har precis lyssnat på ett fördrag om robotbåtar som kör sig själva! Coolt!" (från mattias)
"Går från hum nu ses snart" (från becka)
 
Nuvarande besatthet:
Torkad mango, New Girl, bubbelvatten & att "engagera mig & bli en *kreativ person*
 
Mest romantiska som hänt på senaste:
Att vi firade universums mysigaste alla hjärtans dag. Gillar inte ens att fira. Tulpaner och hemmagjord pizza var däremot det bästa som kunde hända. 
 
Ett jobb du aldrig kommer kunna ha:
Jag tänkte säga någon form av kontorsjobb. Men det skulle jag visst, älskar ju att skriva, koordinera och planera och det känns ju typiskt kontorigt. Men kanske nått med djur pga allergisk? 
 
Tre saker i din bokhylla:
En trägiraff, en skrivmaskin & många kokböcker. 
 
 
Något du inte gillar hos andra:
När man glömmer bort att man inte är den enda människan på den här planeten. Typ som att det en själv gör är det enda viktiga och man glömmer att det finns andra människor som också gör viktiga saker även om de inte pratar lika högt om det. 
 
En dålig sida hos dig själv:
Att jag ibland är just den personen jag just beskrev. Samt dåligt morgonhumör. Gillar att bestämma. Tre ganska o-charmiga egenskaper. I övrigt är jag fantastiskt och ödmjuk. 
 
En maträtt du är sugen på prick nu:
Pannkakstårta. På riktigt. Med jordgubbssylt. 
 
Helgplaner?
Två kompisar kommer hit och hälsar på. De har utlovat GALA, vilket känns skrämmande. Vi får se vad som händer. Skall även gå på en handbollsmatch & börja se VM i skidor. Äta hotellfrukost och dansa hela nätterna. Standard.
 
 
saker & tips | |
Upp