Vinter och skoter. Sjöar och skog. Hemma.

När jag åker hem till mina föräldrar känns det alltid självklart att vara ute och göra någonting. Det är liksom mer lättillgängligt när man bor på landet. Ett ställe som ständigt finns med som utflyktsmål är Ramsjön. En liten skogssjö som ligger 6 kilometer hemmifrån oss. Till Ramsjön åker vi under alla årets månader. På vårarna slår vi oss ner på gräsplätten, bland alla tallkottar, för att ha picknick, på sommaren badar vi i den djupa och kolsvarta insjön, hösten har vi varit där och tältat och på vintern åker vi skidor runt sjön. Det är ett ställe som för mig är trygghet och som är hemma. Den här vintern gjorde vi dock någonting nytt: åkte skoter på sjön. 
 
 
1
 Vintern är verkligen min bästa årstid. Jag mår så himla bra av snö och av luften. Kolla bara på bilden hur bra jag mår? Mindfulness. 
 
2
 Förstår ni vilken otrolig lyx det är att ha fått växa upp här? Det är helt fantastiskt. Detta var liksom min lekplats när jag var liten. Konstigt att man behöver flytta ifrån det man vuxit upp med för att se hur fantasktiskt det var. 
 
3
 Världens bästa pappa instruerar. Som om jag inte skulle kunna? Herregud. Kan ju allt osv. MVH Lotta på Brålmakargatan. Ps: härliga hamsterkinder.  
 
4
 Mattias hade aldrig åkt skoter förr och var glad för att han fick testa. Och ja, han var såklart megaduktig och körde megafort.  
 
5
 Två harmoniska människor. I framtiden vill jag verkligen så himla gärna bo på landet, förstå att detta skulle kunna vara vår vardag? Byta ut en storstad mot detta, det är verkligen inga problem för mig.
 
6
 Hej från en överlycklig!  
 
7
8
 Så himla fin sjö. Älskar alla sjöar som ligger i skogen. Mycket bättre än sandstränder.  
 
9
10
 Sprang liksom runt som ett barn på grund av att jag var så lycklig. Det är väl rimligt när man är 25? 
 
11
Det var den bildkavalkaden från idyllen för denna gång. Älskar verkligen mitt hemma. 
 
 
resor & äventyr | |
#1 - - Daisy:

Åh vad fint. Det har varit snö här i typ tre dagar i rad innan den smält bort igen? Nu är det bara mosigt och trist

Svar: Ja, jag bor i Göteborg egentligen och här har den knappt varit någon snö heller... Men hemma hos föräldrarna i skogen - där finns det snö! :)
Marika

#2 - - ISA:

Oj vilket vinterlandskap! men så vackert :)

Upp